tisdag 8 november 2011

Over and out

Christina undrade hur det gick med maten på min resa. Ja, det gick åt skogen kan man säga. I söndags hann jag äta innan jag åkte och sedan fick jag supergod kyckling med sallad av min mamma på kvällen men i dag. Herregud. Vilken katastrof. Hann inte äta frukost, blev fast i Skövde en timme med Pressbyrån som enda alternativ. Det finns INGENTING av värde på Pressbyrån. Det blev en korv utan bröd. Jag förnekar inte att en kokt korv med mycket senap kan vara gott en sen sommarkväll, efter ett par glas. Men mitt på eftermiddagen på en trött tågstation? Not so much. När jag kom hem fick jag äntligen i mig lite göttig mat i form av avokado, oliver och halloumi i en sallad. Prisa hemlagad mat!

Jag har dessutom råkat på en enorm förkylning. Ingen chock direkt med mitt tillfälligt nedsatta immunförsvar (tack antibiotika!) och det faktum att alla jag känner är, eller precis har varit, sjuka. Men den här veckan passar det faktiskt inte alls. Känns som jag säger det varje gång jag blir sjuk men den här gången menar jag det extra mycket... Nu ska jag saltgurgla och sedan sova! Godnatt!

1 kommentar:

  1. Ibland blir det inte som man tänkt sig, jag åt till ex fruktyoghurt igår. Efter att jag avgiftat min kropp från sådana produkter så smakade det tvål, inte värt det med andra ord..

    Har också dragit på mig en förkylning vilket gör att jag bara kan promenera.Då är det extra svårt att vara noga med maten tycker jag, suget på onyttigheter smyger sig på när jag inte går till gymet. Ibland får man hålla ut o fokusera stenhårt på slumålet, vilket du verkar otroligt duktig på att göra i alla väder!

    Ibland har jag hittat keso på pressbyrån, det kan ju fungera som nödmat när det krisar.
    Krya på dig!

    SvaraRadera