lördag 19 november 2011

Restaurangtips: Jamie's Italien

Förra helgen åt vi en fantastisk middag på Jamie's Italien i Covent Garden. I kväll ska vi på bio. Ett nerköp kanske, men bio är faktiskt bland det bästa vi vet. Att krypa ner i en mörk salong och försvinna ett tag. Anyways, det var Jamie Olivers italienska restaurang jag skulle skriva om. Trots topprecensioner var vi lite skeptiska. Det är jag alltid när ett namn står bakom ett ställe eller en produkt. Men vi behövde inte oroa oss - det var fantastiskt! Och sjukt billigt! Nästan så man anade tryckfel, jag hade lätt kunnat betala det dubbla för samma mat, så gott var det. IMG_1410 IMG_1423 IMG_1427
Dessutom de godaste oliverna jag någonsin ätit. Jag har tänkt på dem varje dag sedan dess och starkt ändrat min syn på vad en oliv faktiskt ska smaka. Lite deppigt faktiskt, då jag säkert aldrig kommer komma i närheten av en sådan oliv igen (i alla fall inte på Ica). Så, prova detta ställe om du är i stan!

1 kommentar:

  1. Vad lustigt att man kan se det så olika! Jag och min sambo var där för en månad sedan. Vår förrätt var riktigt god, men min risotto var underkokt och inte speciellt god. Dessutom tyckte jag restaurangen kändes riktigt stökig!
    Vi besökte i samma veva Gordon Ramseys Maze Grill, där kan vi prata om fantastisk mat! Grym service och perfekt ljudnivå för middag...

    SvaraRadera