onsdag 2 november 2011

Recept: En smoothie för cravings

Vissa dagar behöver man ju bara något extra. Själv släpade jag mig upp ur sängen och kände för något gott, ni vet, nästan syndigt. Välkommen, jordnötssmör och choklad - ni var det syndigaste jag kunde få till. Snickers någon? IMG_1237
Receptet gäller för en person.

1 dl yoghurt (soja, turkisk, grekisk, vanlig)
1 dl mandelmjölk (eller vanlig)
1 dl vatten
1 msk jordnötssmör, osockrad
1 msk kakao

Gör så här: Lägg allt i en mixer. SHAKE IT! Häll upp på glas och strössla kakao nibs över, om du vill!

2 kommentarer:

  1. Har testat dessa snickers som är för lchfare (vart jävligt gott):

    http://www.alltforforaldrar.se/56kilo/snickersbitar-a-la-lchf/

    Men jag har en fråga också.
    Ibland äter du ju något gott med proteinpulver, jag undrar om du gör detta även nu när du inte tränar.
    Verkar ju vara ett väldigt smaskigt sätt att få i sig proteiner istället för att äta ägg på morgonen.
    Har dock hört att proteinpulver kan stanna viktnedgången om man inte tränar, stämmer det?

    SvaraRadera
  2. Anonym: Hej! Jag äter knappt några tillskott när jag inte tränar så proteinpulvret har fått vila lite. Men jag har ätit proteinpulver och samtidigt inte tränat innan och jag upplever inte att det har någon negativ effekt för viktnedgången. Jag tror inte det är någon fara alls så länge du håller koll på ditt totala dagsintag!

    SvaraRadera