fredag 11 november 2011

Det nya håret, min dag och en knäpp grej

Men tjena, vilken dag! Hängde en rejäl stund på Jönköpings-Posten, fick vara med på ett Rookiemöte som bästa Sophie Lokko chefade över och diskuterade idéer till kommande nummer. Vilken nostalgitripp! Älskar verkligen den där tidningen och de som jobbar där. Känns lite som att komma hem, jag tänker tankar som "var ska jag sitta?" och "ge mig ett uppslag då så jag kan börja ringa på case". Konstigt det där. Kvällen tillbringades hos min familj som jag alltid får sådana endorfinkickar av. Bästa familjen, bästa vännerna. Sitter bara och garvar hela tiden. Kanske ska man skaffa fem barn ändå? Bild 2011-11-11 kl. 00.37 #2
Så, till håret. Just nu känner jag mig jättenöjd. Men det är svårt att jämföra den första behandlingen med den andra innan jag har tvättat och stylat det själv eller haft det ett tag. Den förra höll perfekt i tre månader och bra i runt fem. Vi får se vad som händer nu! IMG_1309
Min knäppa grej? Jag har lite, lite ont i halsen och då försöker jag bota och lindra det med att gurgla saltvatten på kvällarna. Men här på hotellrummet finns ju inget salt så jag svängde förbi Preem med pappa för att köpa en liten saltburk. Jag behöver typ en matsked. Jag fick köpa en hel kartong. Jag orkar ju inte släpa hem den till Stockholm och den som städar rummet i morgon kommer ju säkert tycka att det är helt normalt att hitta en kartong salt i badrummet. Eh... Får se om jag får komma tillbaka.

1 kommentar: