lördag 19 november 2011

Sanderson - hit or shit?

Jag fick en fråga i kommentarerna om vart vi bodde under vår weekend i London. Eftersom hotell är en lite av en besatthet för mig ska jag försöka mig på en liten recension. Vi bodde på Sanderson som ligger på en tvärgata till Oxford Street (ett par kvarter från Oxford Circus) och jag måste säga att läget var perfekt om man är i London på en kort vistelse. 10 minuters promenad till Covent Garden, Soho, Piccadilly, Leicester Square - you name it! Sist vi var i London bodde vi i Kensington och hur mycket jag än älskar den stadsdelen måste jag säga att detta läge var mycket bättre med tanke på allt vi vill hinna med.
IMG_1396
Hotellet känns påkostat och genomtänkt med ursnygga lobbymiljöer. Rummen i sig är avskalade och väldigt vita med skirt tyg som delar av. Tyvärr blev det strul med vår dusch andra kvällen så vi var tvungna att byta rum. Visserligen skötte personalen detta snyggt, de uppgraderade till en svit och skickade upp te och kakor men det var ändå lite jobbigt att behöva packa ner och upp allt igen. Jag hade gärna sluppit det, sviten till trots. IMG_1403
Nästa gång kommer vi nog prova ett annat hotell men jag rekommenderar absolut en vistelse här om man vill ha schysst stämning och centralt läge. Och en rymdhiss...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar