lördag 26 november 2011

Gårdagens (och tips för en lyckad middag)

Sorry, jag hade fullt upp med att fnissa och dricka bubbel (Prosecco, fantastiskt gott - prova om du vill ha ett mer prisvärt alternativ till champagne) för att hinna knäppa någon mer bild än den nedan, tagen precis innan gästerna anlände. IMG_1549
Jag har blivit rätt duktig på att preppa de senaste åren och det är hemligheten bakom en lyckad middag. Och att slappna av! För några år sedan var jag alltid så stressad när jag skulle bjuda på mat, försökte bete mig som en restaurang där maträtterna skulle komma på löpande band. Nu har jag släppt det och prioriterar att vara en skön, avslappnad värdinna framför en stressad, nervös kyckling. Mycket bättre koncept! På gårdagens meny stod crostini med biff och pepperrotskräm, citronpasta med kalkon och en julefterrätt med glass, sherrymarinerade frukter, pistagetryffel och pepparkakspekan. Som jag tror blev godkänt! Puh!

2 kommentarer: