tisdag 1 november 2011

Recept: Tofu och feta

Hallå där! Jag har många recept uppladdade för bloggen denna vecka men tyvärr kommer jag inte hinna räkna ut näringsinnehållet på dem åt er. Men bättre ett recept utan näringsinnehåll än inget alls - hoppas jag i alla fall! Jag har hamnat i ett salladsträsk och fullkomligt älskar mina vegetariska middagar. Ju längre tid som går desto mer övertygad blir jag, vegetariskt is the shit! IMG_1232
Receptet gäller för en person.

125 g tofu
25 g fetaost
1/2 avokado
1 tomat
70 g rucola
färsk basilika
citron

Gör så här: Skär tofu i bitar. Stek i olja på hög värme tills bitarna blir gyllenbruna. Bädda tallriken med rucola, hackad tomat och avokado i bitar. Lägg på tofu. Strö över fetaost och färsk basilika. Kläm över lite citronsaft om du vill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar