torsdag 17 november 2011

Dagens lunch

Mumsade i mig det här goda till lunch i dag, som ni vet gillar jag kalla och okomplicerade luncher som tar max fem minuter att få till. Selleri, paprika med hummus och en liten ask Berry Boost från Renée Voltaire.
IMG_1463
Många varnade mig för att jag skulle bli hungrigare och mer sötsugen när jag började äta kolhydrater igen. Jag har knappt ätit min nya kost i en vecka men jag känner mig mycket mer mätt än innan. Jag måste nästan påminna mig själv om att jag faktiskt måste äta. Jag tror min magsäck numera är lika stor som en ärta alltså...

2 kommentarer:

  1. Jättekul att läsa om londonresan, ursnygg plånbok!! Bra uppdatering :)
    Jag skulle vara så tacksam för råd såhär i början av LCHF (din variant med mer grönsaker)

    Började du med små portioner mat eller minskade du kcal/portioner succesivt?

    Hur mycket nötter rekomenderar du att äta per dag?

    Unnade du dig något glas vin vid enstaka tillfällen?

    STORT grattis till målvikten!

    SvaraRadera
  2. Det där är typ ett mellanmål för mig! (obs: ingen elak pik mot dig alls, bara en iakttagelse :))

    Jag tycker det är fascinerande hur olika mängder mat man kan "klara sig" på, kroppen är fantastisk. Helt enkelt.

    SvaraRadera