torsdag 29 december 2011

Berättelsen om snöbollsjackan

Några veckor före jul satt jag och klurade ut vilka kläder jag skulle bära under julhelgen. Jag planerade alltså min packning, så att säga. Och så tänkte jag att till min röda klänning vore det ju fint med en snöbollsjacka. En vit, dressad lite luddig jacka som såg ut som snö. Jag gör ofta såhär - visualiserar plagg som jag behöver och vill ha men som såklart inte finns att köpa. Det är inte en bra grej eftersom jag ändå brukar försöka få tag på de där plaggen i huvudet. Likaså med snöbollsjackan. Jag plöjde alla nätshoppar och typ hela Stockholm innan jag insåg att snöbollsjackan även den bara var en fantasi.

Men så i går var jag och min kille på PUB och vandrade runt. Plötsligt såg jag den - snöbollsjackan! Precis som jag hade tänkt den! Från Carin Wester och dessutom på 30 procents rea! I två storlekar - 34 och 40. Varav den mindre stoppade all blodtillförsel till mina armar och den större såg sorgligt mycket ut som något jag ärvt av en storebror eller så. Ett tag såg det inte ut att bli någon snöbollsjacka för Danielle. På hemsidan fanns bara en 38 kvar. Men så en sista utväg - butiken på Rörstrandsgatan. Där hängde det en liten snöbollsjacka. I rätt storlek! Och på 40 procents rea! Skam den som ger sig, hörrni.
IMG_1856
Nu är snöbollsjackan hemma. Men jag tror att den kan bli en rätt fin vårjacka också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar