torsdag 8 december 2011

Recept: Blåbärssmoothie med mandel

Det blev en smoothie till frukost, det var ett tag sedan. Blåbär med mandelsmör... Ni hör ju själva! Och helt okej för er som går på LCHF. Jag har bestämt mig för att dra ner på kolhydraterna lite, inte till LCHF-nivå men jag känner att jag nog gick ut lite hårt i början och det känns inte som att min kropp kan hantera så mycket kolisar efter snart ett helt år utan. Just nu lider jag av världens största klump i halsen och ont i bröstet som tydligen beror på magen.

Jag vet inte om det är kosten eller det faktum att jag har ätit så mycket mediciner den senaste tiden men eftersom jag inte kan sluta med antibiotika mitt i en kur ska jag göra vad jag kan med kosten. Så nu gäller det att hitta en nivå som känns bra och sakta trappa upp där i från!
IMG_1658
Receptet räcker till en smoothie.

1 dl turkisk yoghurt
1 dl vatten
frysta blåbär, så mycket som du vill men mellan 1/2 och 1 deciliter är bra tycker jag
1 msk mandelsmör, osockrad

Gör så här: Mixa allt i en mixer. När jag gjorde det var det sol utanför fönstret, så jag passade på att dansa lite extra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar