torsdag 29 december 2011

Fynden (?) från stan

Några nyheter fick hänga med hem efter en sväng på stan i går. Julklappar till mig själv, kan man väl kalla det. Tyvärr inga reafynd (har dock gjort ett - på nätet) eftersom reahögar har en tendens att ge mig ångest. Jag föddes inte heller med tillräckligt vassa armbågar, har jag märkt. Tog en sväng på Zara i dag och började nästan hyperventilera när min kille bekräftade min känsla med orden "det är som att kvinnor är ute och jagar när det är rea, blickarna är helt galna". IMG_1799
Såg till att få med mig en ny dagkräm från favoritmärket Dermalogica. Jag har inte ens fyllt 24 men använder ändå AGE Smart-serien förebyggande och för att den funkar toppen för torr hy. När min hudtjej började rabbla alla möjliga vitaminer och antioxidanter som fanns i var jag... Ja, såld. En annan liten sak som hamnade i kassarna var parfymen Pure från DKNY. Ganska söt och blommig men framförallt fräsch vilket fick mig att tänka på våren. Dessutom fanns den på en 15 ml flaska och kostade mig därför bara 165 kronor. Åh, om alla parfymer kunde finnas i minivarianter... Där bakom skymtar en påse från Whyred också. Ett köp till fullpris men jag känner redan vilken bra idé det var att slå till. Jag lovar att visa bild!
IMG_1805
Och så väntade ett paket på mig när jag kom hem från Jönköping i går. Ett paket från Beautybay.com, min favoritsort. Det innehöll följande...

- Duokit med två nya sminksvampar från Beautyblender. Svampar är egentligen sjukt snuskiga saker att hålla på med, man måste verkligen tvätta dem efter varje användning för att undvika total bakteriehärd så jag brukar klara mig bra utan. Men dessa små droppformade svampar är fantastiska saker att applicera primer, foundation eller concealer med så jag kan inte motstå trots att förnuftet säger nej.

- Två nagellack till en mycket beroende tjej. Blågröna Dive Bar har jag på naglarna nu och är redan en favorit. Mörkt, glimmar och en oväntad färg. A Cut Above är mer som ett glittrigt topplack som jag tror blir fint över vitt eller ljusrosa... Hoppas jag. Det kan gå åt skogen också, den som lever får se.

På tal om nagellack så är jag imponerad över Chanel-lack och deras hållbarhet. Jag tog bort det i dag efter fem dagar på naglarna och inte en endaste flaga! Då har jag tränat, duschat flera gånger, öppnat paket, packat flera gånger... Ja! Tyvärr är nagellack från Chanel snordyra (en kvarts tusenlapp, som min kille väljer att uttrycka det) så jag ska INTE blir beroende av dem. Ett klassiskt rött kan dock vara värt att investera i. Tänker jag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar