fredag 16 december 2011

Man ångrar aldrig att man gick dit

Vet ni vad? Jag kände inte alls för att gå till gymmet i dag. Träningsvärk, dåligt humör, seg i skallen och en helvetes stressig jobbdag. Men jag kunde inte avboka mitt pass med Philip, nej nej. Speciellt inte med ursäkten "jag känner mig lite seg". Jag prioriterade gymmet och studsade därifrån lite gladare och piggare. Som jag har sagt innan - man ångrar aldrig ett träningspass! Men man ångrar oftast när det INTE blev av. Bild 2011-12-16 kl. 17.21 #4
Och som om jag inte hade nog med träningsvärk i magen skulle ju Philip såklart totalt mörda den också, förutom någon slags konstig burpee-kombination som inkluderade armhävningar, utfall och upphopp. Jo, svettas gör man. Efter mååånga veckors uppehåll kunde jag såklart inte matcha mina tidigare vikter men det var rätt nära ändå på det mesta. Nu tycker Philip att jag ska börja äta mer så att inte musklerna börjar gå åt när jag börjar träna som vanligt. Känns mycket konstigt att få det rådet helt plötsligt. Men samtidigt gött - nu har jag en kropp som behöver det. Mycket protein och styrketräning, med andra ord! Hepp!

2 kommentarer:

  1. Sådär brukar jag också tänka när jag känner mig seg och inte orkar gå till gymet.....och jag har ju verkligen aldrig ångrat det att jag släpade mig dit! Kikar in här på din blogg varje dag, tycker den är asbra och inspirerande med en perfekt mix av recept, träningspepp och smink - precis vad jag gillar! Ha nu en härlig helg! : o) /Karin

    SvaraRadera
  2. Karin: Tack, vad kul att du gillar det jag skriver! Nej, ett träningspass ångrar man verkligen aldrig - det är bra att hålla i minnet! Trevlig helg du med! Kram

    SvaraRadera