söndag 4 december 2011

Och nu var det tanden

Alltså, jag kan i det läget inte göra något annat än att skratta. I natt blossade min visdomstand upp med värk, svullen kind (prata går sådär), värk som strålade ner i halsen och upp i örat. Satt uppe hela natten för att kunna åka till tandakuten när de öppnade vid 08. Det är andra gången på jag får problem med den här tanden och nu var det mycket värre. Så den måste opereras ut. Men först - antibiotika och smärtstillande (något med morfin - kommer jag hamna i någon luddig verklighet nu?). Yes, okej. Annars lever och andas jag - man får vara glad för det lilla (stora!). IMG_1625
Mina bästa kompisar de närmsta dagarna. 

Annars? Jo, jag ska koka ihop en stark svampsoppa och försöka surpla i mig den med sugrör eller så. Och så ska jag skriva ett inlägg om fredagens pass. Ni är några som vill veta hur jag tränar och det bjuder jag såklart gärna på! Vi hörs snart!

2 kommentarer:

  1. dem morfintabletterna blir man bara sömnig av, inget mer! och boka tid direkt för att ta ut tanden. bästa jag gjort iaf. jag gick igenom det fyra ggr innan jag tog mig till läkaren för att ta bort den jäveln!

    SvaraRadera
  2. NATALI: Tandläkaren tyckte jag skulle vänta till efter jul och nyår. Annars skulle jag tydligen "hata honom för resten av mitt liv". Som om jag inte vore tillräckligt nervös redan... Ih!

    SvaraRadera