onsdag 14 december 2011

En uppmaning!

I går när jag skulle gå och lägga mig märkte jag några små prickar i pannan. Panik! Jag har nästan aldrig finnar så jag börjar alltid direkt reda ut orsaken om jag märker att min hy förändras. Först trodde jag att det var en reaktion mot en ny produkt som jag har börjat använda (den var svindyr, är det den så blir det en elak recension) men det KAN vara min sminkborstar. Som jag inte tvättat på kanske... En månad? Hu. Fick skjuta upp sömnen en halvtimme och rengöra borstarna ordentligt. Finnar och utslag kan definitivt bero på smutsiga sminkborstar då bakterier frodas på de där små grejerna. Var inte så slarvig som jag har varit - tvätta dina borstar. En gång i veckan!
Rena och fina på rad - låt alltid dina borstar torka liggande...

3 kommentarer:

  1. Hur tvättar du dem och med vad? :)

    SvaraRadera
  2. Maria Charlotta: Jag tvättar dem med barnschampo, har en video där jag visar hur jag gör. Ska se om jag kan hitta den bara...

    SvaraRadera
  3. Barnschampo låter intressant, jag tycker det är så dyrt med medel för att tvätta sminkborstar (typ make up stores version) och då tvättar man ju aldrig borstarna - vilket är riktigt dåligt.

    SvaraRadera