måndag 12 december 2011

Mina bästa bloggar

Jag fick en fråga om vilka mina favoritbloggar var inom hälsa och träning. Så jag tänkte börja denna vecka med att sprida lite bloggkärlek och har valt ut mina absoluta favoriter just nu. Ni vet, sådana bloggar som man blir riktigt glad över att få en uppdatering från. Här kommer mina topptips! Klicka på namnen för att komma till bloggarna.

Philip Lailani - Den här mannen behöver nog inte någon närmre presentation. Min PT, som numera bloggar på egen sida, har jag nog träffat oftare än mina vänner under det här året. Jag är så glad att jag hittade en bra tränare från start, Philip är jättekunnig och har lärt mig nästan allt jag kan om styrketräning. Dessutom får man aldrig lata sig när man träffar honom, vilket ju är bra förstås!

Smaljeansen - Jag är helt beroende av den här bloggen just nu! Elbe, som skriver den, verkar vara så supergullig och jag gillar verkligen att hennes personlighet lyser genom. Dessutom blir jag inspirerad av det hon lyckats åstadkomma sedan hon startade bloggen i somras.

Fit för livet - Eftersom jag har ett liten kärlek för tjejer som vill bygga muskler hamnade Alina och hennes blogg snabbt på favoritlistan. Hon skriver tänkvärda inlägg om mat, träning, motivation och rapporterar dessutom flitigt från gymmet. Det gillar jag!

Stayfit Magazine - Här snackar vi inspiration! Mängder med snygga bilder på vältränade brudar in action. Perfekt också för dig som vill komma i gång men inte riktigt vet vart du ska börja, här finns länkar till träningsvideor och utmaningar att ta sig an!

Sanna Lund - Kanske inte en renodlad hälsoblogg men en fantastiskt bra blogg om mat! Jag har läst Sannas recept och inlägg i flera år, tillbaka på den tiden när bloggen hette Ett Lingon. Härliga, hälsosamma middagsrecept och fina bilder!

Real Girl's Kitchen - En blogg som drivs av Haylie Duff. Härligt med fräscha, goda recept och bra matfilosofi. Dessutom är det kul att följa utländska matbloggar, de har ju en tendens att publicera lite annorlunda recept än vad man är van vid.

Raw Clarity - Filippa bor i New York och bloggar om raw food. Jag följde faktiskt henne för några år sedan, på en annan portal men tappade sedan bort henne. Jag äter ju inte raw men inspireras gärna till att få in det lite här och där.

Så - nu är det er tur! Vilka bloggar får er att hoppa ur soffan och bege er till träningen? Vilka bloggar inspireras ni av i köket? Hit me!

4 kommentarer:

  1. Din, pt philip och http://healthyprawn.blogspot.com/, samt pt fia får mig att inspireras att dra mig ut trots kyla till gymmet. Och ger en himla massa bra mat tips

    SvaraRadera
  2. Vilka bra tips! jag har bokmärkt allihopa nu. haha.

    Din blogg, healthyprawn och http://stayfittn.blogspot.com/ är bloggar som jag kollar dagligen och blir inspirerad av.

    SvaraRadera
  3. Maria Charlotta och Sanna: Healthyprawn, vilket bra tips! Nu följer jag henne också!

    SvaraRadera