torsdag 22 september 2011

Recept: Auberginerullar med feta (och en iakttagelse)

Okej, en snabb rapport på kvällens middag innan jag går ut på en nattpromenad med min kille. I dag slängde jag ihop vegetariska auberginerullar med en god fetaröra inuti. Mmm. Jag vet att jag säger det här om alla mina recept men det var verkligen super, supergott. Visst ser det ut att vara det också? IMG_0694
Receptet gäller för två personer.

1 aubergine
150 g fetaost
1 tsk dijonsenap
3 msk turkisk yoghurt
1 msk hackad chili
1/2 dl klippt timjan
rucola
olivolja
salt

Gör så här: Skiva auberginen tunt och pensla med olivolja. Stek på hög värme tills de får färg och mjuknar. Blanda fetaost, senap, yoghurt, klippt timjan och chili. Salta, du kan också hälla i några droppar olivolja om smeten är för tjock. Lägg röran på aubergineskivorna och rulla ihop. Lägg rullarna på en bädd av rucola och strö över timjan. IMG_0700 Innan vi satte oss och åt insåg jag en sak. Det finns inte EN ENDA likhet mellan min och A's kost.

Tjena.

1 kommentar:

  1. Det där ska jag testa en variant av snarast! Såg jättegott ut!

    SvaraRadera