torsdag 8 september 2011

En grönsakspytt senare

Även om jag älskar att stå länge i köket, dutta med långkok, marinera och hacka färska kryddor i all evighet är jag nog trots allt bäst på latmat. Mat som går fort, på max en kvart utan vidare ansträngning. Vill man späcka sin vardag med mycket jobb och annat kul med hinner man inte stå och laga middag en timme varje dag, men det finns heller ingen anledning att hamna i mikroträsket (jag äger för övrigt ingen mikro - att slänga den var det bästa beslutet ever). IMG_0521 Kvällens middag blev alltså en grönsakspytt med skivad (örtmarinerad från Ingelsta Kalkon) kalkonbröst och en kall sås. Så enkelt att det inte ens behöver ett recept. Hacka ner lite grönsaker som du har hemma (i mitt fall sockerärtor, zucchini och svamp), stek i en panna med olja och krydda med chili. Skär upp lite kalkon eller skinka (eller salami, whatever your floats your boat) och servera bredvid. Min kalla sås gjorde jag på rysk yoghurt (PERFEKT ersättare till creme fraiche, smakar likadant och mindre kalorier) och lite, lite sweet chili sås. Ja, jag smällde till på lite avokado också. Eftersom jag är lite besatt just nu. Vad åt ni till middag i kväll?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar