måndag 5 september 2011

När ska man börja träna igen?

Måndag, ny vecka - nu kör vi! Trots att jag fortfarande känner mig sjuk är det bättre och jag kommer vara helt frisk i morgon gissar jag. Avbokade trots allt mitt kickboxningspass i kväll, jag vill inte riskera att förkylningen blir värre eller att jag skadar mig. Hur är ni med det här att komma i gång efter en förkylning? Jag vet vissa som väntar en hel vecka efter att de har blivit friska och andra som kör på fast de känner sig halvkrassliga. Tyvärr tror jag många känner efter för mycket och använder lite snuva eller huvudvärk som ursäkt för att skippa gymmet, samtidigt säger ju förnuftet att man inte ska pressa sin kropp om den krigar mot ett virus.

Vad tycker ni om det här? När börjar ni träna igen? Jag har ställt in mig på ett lugnt gympass i morgon i alla fall - det kliar i benen och jag vill inget annat än att pressa mig själv till max. Hoppas förkylningar och skit håller sig borta länge nu... Det finns inget värre för motivationen!

2 kommentarer:

  1. Tycker det beror på hur dålig jag varit, om jag tex haft väldigt hög feber och man haft influensa med ont i musklerna etc, då väntar jag ett par dagar efter jag "blivit frisk", men kör sedan igång lugnt igen. Har jag dock varit lite snuvig eller haft en lättare förkylning så tycker jag inte man behöver vänta, utan bara börja med ett lite softare pass för att få tillbaka orken!
    Träningen är ju energi och det behövs efter man legat hemma och bara degat :)

    SvaraRadera
  2. När jag har lust. Har jag lust att träna så orkar kroppen med.

    Iaf såhär tidigt på hösten ;)

    SvaraRadera