måndag 5 september 2011

Detox-te för kvällarna

En bra kost innefattar ju inte mycket annat i dryckesväg än vatten, te och kaffe. Vilket kan, för någon som dricker juice varje morgon och kväll, verka vara det tråkigaste påhittet någonsin. Egentligen handlar det om vana, att dricka juice, läsk och mjölk ligger bara i vårt vanemönster och lyckas man hålla sig borta från det en längre tid dyker inte ens tanken på att köpa hem socker på flaska upp. På kvällarna kan det däremot vara trevligt att dricka något som inte ger en koffeinkick men ändå inte bara smakar vatten. Då kör jag på en kopp Detox-te från märket Clipper. IMG_0453
Detta te har en mild smak och är helt fritt från koffein med hälsoboostande egenskaper som lakritsrot, nässla och aloe vera. Dessutom ekologiskt och bara naturliga ingredienser. En hit för kroppen alltså!

1 kommentar:

  1. Jag brukar dricka LCHF-smoothie ibland, sjukt gott! Turkisk yoghurt, bär, kokos, en skvätt grädde och lite kokosolja. Sjukt gott OCH mättande. Dricker jag det till frukost så håller jag mig i ca fem timmar!

    SvaraRadera