torsdag 8 september 2011

Min nya garderob

En av de absolut bästa höjdpunkterna med att förändra sin kropp är en ytlig sådan. Alla nya kläder man får köpa! Och eftersom min förändring är rätt stor har jag lyxen att behöva om helt från början. Från noll. Även om det kommer bli en dyr historia kunde jag inte vara gladare över att få ett helt blankt papper att jobba med när jag klurar ut hur min garderob ska se ut. Mitt nya motto är: Hellre färre plagg i bra kvalitet än en enorm garderob full med dåliga kläder. Jag satsar alltså på att på sikt ha en komplett och stor samling kläder snarare än att ha det i morgon. Dessutom är jag lite smått besatt av att bara äga sådant som jag verkligen älskar. Tråkiga, trasiga och fula saker kan definitivt göra mig deppig.IMG_0511Ett av de första köpen till min nya garderob blev två par leggings i ullblandning från Vanessa Bruno. Leggings är ett perfekt plagg att såsa runt i hemma eller för att dressa ner ett finare plagg till vardags. Jag vet att det finns en stor hatrörelse mot leggings men jag tycker att det är ett måste!

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig! Jag har också börjat tänka på kvalité och faktumet att jag vill ha snygga grejer som håller istället för att köpa nya grejer som man bara använder typ en gång.

    SvaraRadera
  2. Paula: Visst! Jag älskar att shoppa men ärligt talat, jag vill inte bli äcklad av mig själv och då är det bästa medvetna, långsiktiga köp. Gynnar allt och alla känner jag!

    SvaraRadera