torsdag 15 september 2011

Sidolyft på boll och dödande intervaller

Puh, hemma från ett gympass med Philip. Han är på ett jävligt hösthumör och är ute efter att döda mig - jag lovar! I dag blev det ett helkroppspass med maxvikter. Min träning med honom är en blandning av tung styrketräning och konditionsträning. Mycket intervaller och alltid mellan 8 och 12 reps per set. Det är en total myt att man blir biffig och får bulliga muskler som tjej av att styrketräna tungt ett par gånger i veckan. De brudar som har biffiga kroppar har jobbat jävligt hårt och genomtänkt för att bli sådana - det är inget som bara händer. Jag strävar inte efter den kroppen personligen men jag tycker det är prio att vara så stark det bara går. Dessutom, mer muskler resulterar i högre fettförbränning. Finns alltså inget dåligt med att lyfta vikter! IMG_0597 I dag fick jag en ny upplevelse då jag skulle göra sidolyft på en pilatesboll. Jo, tjena. Det var ju spännande om inte annat... Så ser man ju ut som ett miffo också, vilket kan vara underhållande för de andra på gymmet.IMG_0602 Om ni verkligen vill köra slut på er själva kommer här dagens träningstips. Ställ in löpbandet på den högsta uppförsbacken och den hastighet du brukar springa på plan mark. Spring 30 sekunder. Gör sedan 30 grodhopp. Ställ dig på löpbandet igen och upprepa detta fyra, fem gånger utan paus. DEN mina vänner, dödade mig i dag.

Disclaimer: På den första bilden ser det ut som att pilatesbollen vilar sig mot bänken - det ska den alltså inte göra utan stå helt fritt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar