torsdag 29 september 2011

En tjockt svart streck

Den här hösten slukar mig hel! Jag är nu helt inne på mörka lack och skuggor, mer dramatiska looks. Min senaste besatthet (som jag faktiskt hamnar i lite då och då, men nu var det några månader sedan) är ett ansikte som ser väldigt rent ut. Matta rouge, neutrala läppar med bara lite lyster och på ögonen inget mer än lite primer, mascara och ett tjockt svart streck i form av gel eyeliner. Bild 2011-09-29 kl. 11.27 #2
Gel eyeliner kommer i en liten burk och är som en mjuk men fast gelé. Det är min absolut favoritform av eyeliner då du kan måla tunt eller tjockt, det blir alltid jämnt och dessutom riktigt svart. Dessutom är det inget som smular eller smetar. Bild 2011-09-29 kl. 11.29 #3
Det enda man behöver är en gel eyeliner och en pensel. Jag använder Blacktrack Fluidline från MAC och borsten 208 från samma märke. Man kan använda en långsmal borste också men jag föredrar snedskurna. Det är en smaksak. Naglarna är Vintage Vamp, påmålat i går, en fin vinfärg som nästan går lite åt brunt. Också från MAC.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar