tisdag 20 september 2011

Recept: Någon slags korvpytt

Åt en alldeles för tidig lunch i dag (för att vara mig) och hade inte ätit på sju och en halv timme när kickboxningen började klockan 19.30. Men det gick bra ändå, kände mig lite svagare under fysen på slutet men var trots omständigheterna pigg och glad. Desto mer vrålhungrig var jag när jag kom hem vid 21. Fram med något enkelt, snabbt, gott och slänga sig framför IdolTv4 Play var det som gällde. Puh! Det ser inte mycket ut för världen, men det var precis vad jag behövde. Och det var veckans kött! IMG_0687 Receptet gäller för en person.

100 g korv med hög kötthalt (jag använder nötkorv med peppar, 80%)
100 g halloumi
1 liten röd paprika
valfri kall sås (i dag blev det en aioli spetsad med chili)

Gör så här: Skär korven, paprikan och osten i bitar, släng allt i en ugnsform. Stek på 180 grader i 30 minuter. Servera med en kall sås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar