tisdag 18 oktober 2011

90 procent av viktnedgång är kosten

Fråga: Gud vad gott det där ser ut! Får man fråga hur det går med vikten nu när du inte tränar? Du verkar sköta kosten bra iallafall bra jobbat! 

Svar: Klart man får fråga! Det går bra, över förväntan. Jag har nu, efter veckans vägning, 1,9 kilo kvar till min målvikt. Det där som alla talar om, att viktnedgång är mest beroende av bra kost stämmer verkligen. Jag har träffat så många tjejer som tränar fyra, fem pass i veckan och fortfarande inte går ner i vikt. Självklart är det frustrerande men sköter man inte kosten på sidan av träningen kommer ens viktresultat vänta på sig. Så är det bara.

Jag vill inte att det ska verka som att jag förespråkar att skippa träningen. Träningen är så jäkla viktig! Vill du ha en stark, väldefinerad och fast kropp MÅSTE du kombinera kost och träning. Jag vågar inte ens tänka på hur jag hade sett ut efter min viktnedgång om jag bara hade bantat. Ja, inte hade jag haft hårda armar i alla fall. Termen skinnyfat finns av en anledning. Så träna mycket, träna tungt och ta ut dig själv flera gånger i veckan. Det kommer bara ditt inre och yttre tacka dig för. Men gör du redan det och resultaten uteblir - då är det kosten du måste se över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar