måndag 10 oktober 2011

Dagens morgonsmoothie: Hasselnöt och blåbär!

Alltså, det kan ju inte bli bättre än en smoothie som smakar nougat och blåbär?! Så gott! Nötpastor är ju såklart supernyttiga (precis som nötter) men man behöver inte överdriva men några enorma mängder. Lite räcker långt! IMG_0937
Receptet gäller för en person.

1 dl sojayoghurt
1 dl mandelmjölk (eller annan vätska)
1/2 dl frysta blåbär
1 msk hasselnötspasta

Gör så här: Ni kan rutinen nu va? Tjoffa ner allt i en mixer och dansa!

Förresten, jag fick en fråga om vilken slags mixer jag använder. Jag har ingen traditionell smoothiemixer, ni vet med en sådan där stor kanna. Jag hade en innan men jag tyckte bara att is och frysta bär liksom fastnade i bladet. Den kan också bara varit extremt kass, den kostade liksom 200 spänn. Anyways, för ett par år sedan skulle jag köpa en sladdlös stavmixer och slog till på någon lyxvariant som kom med kanna och en mixerbehållare (multihackare heter det visst) och det är alltså den jag mixar mina smoothies i. Exakt modell hittar ni här.

3 kommentarer:

  1. hej! måste bara fråga, den sojayoghurten du använder, vart köper du den? har nämligen aldrig sett den och jag trodde jag hade smakat de flesta sorterna i matbutiken! :) tacksam för svar!

    SvaraRadera
  2. jenney: Hej! Jag köper den yoghurten på Hemköp Åhléns City i Stockholm. Den är enligt mig den godaste som finns! Men lite svår att hitta, jag tror faktiskt inte jag har sett den i någon annan butik...

    SvaraRadera
  3. Hej, har fråga om var du köper hasselnötspastan? Var på Hemköp Åhléns city och letade runt men hittade inte :(
    Hoppas du kan råda mig!
    Mvh
    Linda

    SvaraRadera