måndag 3 oktober 2011

Svar på fråga: Fylla under LCHF?

Du skriver att du dricker vin. Är det inte bättre att inte dricka alls när man ska ner i vikt? Hur mycket kan du dricka utan att gå ur ketos? 
Svar: Självklart är det vettigaste att inte dricka alkohol när man vill gå ner i vikt. Alkohol innehåller mycket energi och är du ute och festar två gånger i veckan plussar det på rätt bra. Jag dricker väldigt sällan och det har ingenting med min viktnedgång att göra. När jag väl dricker blir det ett eller två glas. Det mesta jag har druckit under LCHF på en och samma kväll var tre glas vitt, torrt vin och då gick jag inte ur ketos. Eftersom jag känner att jag har ett bra förhållningssätt till alkohol ville jag inte totalförbjuda det under min diet. Jag är luststyrd i den här frågan, vill jag dricka så gör jag det. Jag är ofta ute utan att dricka någonting alls. Men jag kan lika gärna dricka ett glas vin på en måndagkväll. Det är alltså inte ett laddat ämne för mig. Helst dricker jag vitt, torrt vin eller en syrlig drink. Hur ser ni andra på alkohol under ett hälsoprojekt, utesluter ni det helt och hållet?

1 kommentar:

  1. Vinet på helgen är det som får mig att klara banta på vardagarna, fast även det som brukar förstöra dieten då man lätt stoppar i sig fel saker efter några glas...

    SvaraRadera