onsdag 5 oktober 2011

Mindre än fem kvar till målet!

Iiiih! Veckans invägning (shit, vad det låter seriöst) visade att det nu är MINDRE än fem kilo kvar till det något extrema (verkade det som då i alla fall) mål jag satte upp i januari. 4,8 kilo för att vara exakt. Helt ärligt känns det något skrattretande att tänka att det är så lite kvar. För någon annan känns fem kilo jättemycket och svårt, för mig känns det för lätt och lite för att vara sant. Bild 2011-10-05 kl. 15.15 #2 Min tränare Philip tror att det är fysiskt omöjligt att jag hinner gå ner dessa kilon före den 1 december. Vi får väl se! Min kropp har överraskat mig förr. Hans teori är i alla fall att jag redan gör allt jag kan (om jag ska hålla mig inom hälsosamma ramar - vilket vi alla ska och måste!) och att de sista kilona kommer ta tid. Att jag har tränat och haft en bra kost länge och dessutom redan ligger på en bra (normal) vikt gör att han tror att det kommer ta ett tag. Han trodde också att det skulle ta två år för mig att göra det som tog 10 månader. Så vi får se vem så får rätt. Hurra! I dag är jag lite extra stolt över mig själv!

Ärligt talat känns det redan som att jag är framme. Så som jag äter och tränar gör jag för att det är en del av min vardag och inte längre för att det är ett viktprojekt. Och det är den bästa belöningen - att jag faktiskt gör detta för att jag vill och för att jag mår så bra av det. Att känna sig stark och i form - så jävla skönt att ha hittat tillbaka!

2 kommentarer:

  1. Hej måste bara säga att jag precis börjat läsa din blogg (det var jag som skrev att jag aldrig kommer i ketos) här om dan när jag fortf inte verkat komma i det trots relativt hårda försök tänkte jag nästan ge upp, MEN så gick jag nu in på din blogg och läste om dina 5 kilo som va kvar, var tvungen att gå tillbaka till jan för att se.. HERREGUD vilken skillnad!!! inte bara att du ser helt fantastisk ut nu, på dina inlägg verkar du må såå mycket bättre nu med :) Hur mycket har du gått ner?? Hur som snygg är du!!! du borde va jäkligt stolt över dig själv som till och med lyckats håll en sund inställning mitt i det hela. Tack för motivationen du gav mig!!

    SvaraRadera
  2. Jag har också en gång halkat in på din blogg och fastnat. Det var ett tag sen jag var här men jag måste säga att jag ser en stor skillnad. Grymt jobbat! P.S gillar dina recept!

    SvaraRadera