söndag 2 oktober 2011

Träningsfri vecka väntar (tyvärr)

Ledsen och trött tjej som uppdaterar här... Har precis kommit hem från St Görans akutmottagning. För att göra en lång historia kort så har jag haft domningar och rörelsenedsättning i ena sidan av smalbenet och foten i två veckor. Jag tänkte vänta ut det men i kväll på bion märkte jag att jag hade svårt att röra mina tår på min högra fot. Så jag ringde sjukvårdsupplysningen för att kolla om det var läge att gå till vårdcentralen på måndag. De kontrade med akuten. Nu på en gång, inga undantag. Det var visst viktigt att utesluta neurologiska sjukdomar. Efter många tester, blodprover och ett par timmar på den där britsen löd domen att jag har en nerv i kläm. Inget farligt, går över av sig själv. Bild 2011-10-02 kl. 04.00 #7 Däremot rekommenderade läkaren en träningsfri vecka för att låta kroppen och en eventuell inflammation (om det är det som klämmer nerven) att läka. Kan vara en bra idé oavsett, jag har inte haft en vilovecka sedan februari så även om det känns surt vet jag att det knappast kommer skada mig. Hälsa kan också vara att veta när man behöver ta det lugnt. I morgon hade jag tänkt köra intervallträning med min kompis J men nu får jag ställa in... Bu! Nu: Sova. I need it!

1 kommentar:

  1. tur att det inte var något allvarligt. hoppas du njuter av din träningsfria vecka och använder den till att tagga tills nästa träningspass! :)

    SvaraRadera