tisdag 25 oktober 2011

Dagens lunch (och ett trick)

Jag kommer aldrig sluta tjata om omelett till lunch. Det går att variera i all oändlighet, det går snabbt - det är en perfekt lunch! Min senaste grej är att hälla lite olivolja i äggsmeten, det ger lite smak men gör också att man inte behöver stekfett vilket i sin tur gör konsistensen mycket bättre enligt mig. Prova det! IMG_1162
Receptet gäller en person.

2 ägg
4 små svampar
basilika
en skvätt olivolja
tillbehör
1 tomat
1/2 avokado

Gör så här: Vispa äggen kraftigt. Skär svampen i bitar, hacka eller riv basilikan. Häll en skvätt olivolja i äggsmeten tillsammans med svamp och basilika och rör om. Stek på medelhög värme tills omeletten är klar. Servera med en halv avokado och en tomat.

Näringsinnehåll (per portion): 300 kcal, 16 g protein, 14 g fett, 6 g kolhydrater.

3 kommentarer:

  1. Ser nästan lite löjligt gott ut!

    De där kakaonibsen du köper som jag är otroligt intresserad av, var finner jag dem utan att beställa hem? Finns de på ICA, CityGross? Och bland vilka andra varor på ICA, CG?

    SvaraRadera
  2. Unn: Jag köper mina på en vanlig ICA men störst chans är nog att hitta dem på en Supermarket eller Maxi. Mina är från Renée Voltaire och då står de bland hennes grejer, lite olika platser beroende på butik. Annars tror jag vid bak eller nötter/frön!

    SvaraRadera