torsdag 20 oktober 2011

Snabba lunchen

Blev en lunch lite halvt på språng i dag. Min nödlösning då är en proteinbar, de jag äter innehåller 170 kcal per bar - alldeles för lite för en lunch. Så jag kompletterade med en snabb och god yoghurt. Detta kan också bli en nyttig efterrätt, som den är eller mer några droppar agave.IMG_1088
Receptet gäller för en person.

1 dl turkisk yoghurt
1 msk jordnötssmör (osockrad)
ev. några droppar agave (om du vill söta den)

Gör så här: Blanda yoghurt, jordnötssmör och eventuell agave. Lägg upp i en skål. Strö över kakao nibs om du har några.

4 kommentarer:

  1. Var köper du dina coco nibs och vad är det för märke??

    SvaraRadera
  2. Hej Danielle!

    Följer din blogg sedan ngn månad och är helt amazed av din inställning till hälsa och din förmåga att smitta av dig med den - toppen för mig som börjat äta lågkolhydratkost för 7veckor sedan och suger till mig all inspiration som finns.

    Nu en fråga: Hasselnötspasta - var köper du den? Jag finns ju också i Stockholm så gärna tips på affär, för att jag har letat runt där jag kan föreställa mig att det finns - utan framgång. Du skrev om det för ngn vecka sedan, därav inspirationen. :)

    Kram!
    Linda

    lindaz2@spray.se

    SvaraRadera
  3. Anonym: Jag köper kakao nibs från märket Renée Voltaire! Finns på Ica (oftast större, typ Supermarket eller Maxi) och lite överallt. Annars kan du googla för webbshoppar!

    Linda: Tack för dina fina ord! Vad glad jag blir! Hasselnötspasta köper jag från märket Monki som finns på Cajsa Warg (jag går till den vid St Eriksplan men den finns säkert på Söder-butiken också) annars kanske Urban Deli kan ha det?

    Och lycka till med din nya kost! Heja heja!

    SvaraRadera
  4. Allt det där och mer finns annars på Daglivs vid Fridhemsplan.

    SvaraRadera