fredag 21 oktober 2011

Två snabba svar

Fråga: Äter du aldrig kvarg? Varför inte? Det brukar vara populärt på hälsobloggar. 
Svar: Jovisst, jag har inget problem med kvarg. Däremot äter jag inte lightprodukter och 1 dl vanlig kvarg innehåller ändå en del kalorier. Då föredrar jag turkisk yoghurt eller någon sojavariant. I hälsobloggar frossas det i kvarg men jag har väldigt mycket fokus på matlagning och hälsa kombinerat. Ni kommer med aldrig ord se en lunchtallrik med kvarg, keso och tonfisk hos mig. Utmaningen för mig är att faktiskt få laga och äta mat som är näringsrik och god, med bra råvaror.

Fråga: Hej vad är det för mentorprogram? Hur blir man mentor? Kram m
Svar: Jag jobbar för en ideell organisation som hjälper ungdomar med ett vuxet stöd. Tanken är att man ska fungera som en vän och stöttepelare för en tonåring som av någon anledning känner att de har behov av en mentor. Man blir mentor genom att ansöka till programmet, sedan följer en del intervjuer och senare utbildning innan du blir tilldelad en ungdom. Detta är en superviktig organisation som finns över hela världen, läs mer om det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar