lördag 1 oktober 2011

Alltid på min lista - varje vecka

I morgon har jag mycket på agendan så jag passade på att handla för veckan redan i dag. Även om jag försöker komma på tre till fem nya recept varje vecka och därför inte äter samma samma hela tiden märker jag att det finns ett par varor som jag alltid ser till att få med mig hem. Varje vecka. Utan undantag. Mina favoritråvaror, skulle man kunna säga. IMG_0854
Det här får alltid följa med hem från affären.
- Babyspenat. Funkar som salladsbas eller för att piffa upp en omelett. Dessutom supernyttig!
- Avokado. Klara mig inte utan eftersom det funkar till allt. Eller bara själv. Mm, massor med bra fetter!
- Zucchini. Jag älskar att liksom fylla ut rätter med goda grönsaker. Gör jag en pastasås till min kille slänger jag alltid ner zucchini. Eller som bas i wok!
- Vitlök. Kryddor är halva matlagningen. Och vitlök är en fantastisk liten sak som kompletterar många andra smaker så länge man inte överdriver mängderna!
- Tomater. Jag vet, dagens tomater är rätt näringsfattiga. Men jag älskar dem! Herregud, tomater funkar ju till allt.
- Turkisk yoghurt. Till smoothies, såser, röror och såser. Så bra grej! - Mörk choklad. Jag älskar Lindts mörka choklad och har alltid det hemma.

Vad har ni alltid hemma i skåpen som ni inte klarar er utan?

1 kommentar:

  1. Finns såklart vissa saker som jag "måste" ha, men spontant tänker jag på ketchup. Jag är noga med ketchup. Jag går runt bland hyllorna på ICA och jämför hur mycket "tomatpuré" (dvs tomater) det är i ketchuparna. Sån är jag ;)

    SvaraRadera