torsdag 6 oktober 2011

Vegetabiliska alternativ

Fråga: Hur kommer det sig att du använder dig av sojayoghurt och mandelmjölk? är det så "enkelt" som att du är laktosintolerant eller är det så att det är bättre att använda de produkterna? =) IMG_0853
Svar: Hej! Jag har på senaste tid börjat byta ut mejerier i min kost mot vegetabiliska alternativ som soja- och mandelprodukter. Delvis är det för att dra ner mitt intag av animaliska produkter delvis för att minska intaget av tillväxthormoner men också för att vegetabiliska produkter är lättare för kroppen att bryta ner. Jag försöker vara snäll mot min kropp och inte belasta den med för mycket mat som är svårare att bryta ner. Jag har absolut inte uteslutit mejerier helt och hållet utan försöker hitta en balans och experimentera med olika råvaror. Mandelmjölk kan man göra själv men jag föredrar att köpa den färdig. I kaffe har jag fortfarande vanlig komjölk men i te tycker jag mandelmjölk är supergott! Vad tycker ni om mejerier gjorda på soja och nötter?

1 kommentar:

  1. Okej.
    Tack för svaret!
    Ska passa på att prova mandelmjölk så fort jag hittar det i en affär :)

    SvaraRadera