torsdag 20 oktober 2011

Recept: Hallon och blåbär (och stretch)

Dagens smoothie blev extra stor och extra isig. Och var särskild god efter en litet stretchpass. Kände mig lite stel i morse. Det finns ju delade meningar om stretch, jag är ganska vig och stretchar först när jag känner mig stel. Att stretcha för att förebygga träningsvärk är en myt och många blir helt överrörliga av för mycket töjande. För mig är det slöseri med tid att försöka förebygga något som det inte ens finns vetenskaplig grund för, jag kör kalla stretchar när det behövs istället. IMG_1079
Receptet gäller för en person.

1 dl sojayoghurt
1 dl mandelmjölk (eller vanlig)
1 msk hasselnötspasta
1/2 dl frysta hallon och blåbär

Gör så här: Mixa alla ingredienser. SHAKE DANCE!

2 kommentarer:

  1. är det här vad du äter till frukost? en smoothie?
    hur ser en vanlig matdag ut för dig?
    är det typ:
    1 smoothie
    1 sallad
    1 vegetarisk/kött rätt?

    jag bara undrar hur du gör :)
    du är så otroligt inspirerande!

    SvaraRadera
  2. Bra fråga!!Jag vill också veta;)

    SvaraRadera