fredag 21 oktober 2011

Recept: Ugnsbakad kyckling med svamptopping

Här kommer en middag som är värdig en fredag! Kycklingfilé toppad med en härlig svampröra. För er som vill veta kalorierna, denna rätt innehåller 380 kalorier. Jag äter den med en sallad på en halv avokado och en tomat för att få upp det till 480 för hela måltiden. Ät och njut!IMG_1114
Receptet gäller för en person.

1 kycklingfilé
75 g shiitakesvamp
3 soltorkade tomater
1 klyfta vitlök
olivolja
1 dl grönsaksbuljong
färsk persilja

Gör så här: Skär svampen i bitar, stek i olja tills de får lite färg. Häll i grönsaksbuljong, klippta soltorkade tomater och hackad vitlök. Låt småkoka, lägg sedan i färsk persilja. Låt småkoka igen. Stek kycklingen i ugn eller panna, servera med svamptopping.

1 kommentar:

  1. Hejhej! Är det alltså viktigt att komma upp i ett visst antal kalorier när man försöker gå ner i vikt stabilt?
    Eftersom man blir så mätt på lchf-mat och jag äter strikt lchf blir mina kaloriintag väldigt olika.
    Vissa dagar äter jag kanske 600 kalorier sammanlagt, vill tillägga att jag gör detta helt utan att svälta mig! Men blir mätt på två ägg på morgonen, en kycklingfile till lunch samt en omelett på två ägg till middag. Alltså ca 200 kcal per mål ungefär? (Vissa dagar!) Är detta dåligt?
    Superhärlig blogg förresten!
    Mvh,
    Linnéa

    SvaraRadera