måndag 3 oktober 2011

Planerar min vecka (and a busy gal tip)

Jag har en punkt kvar på min lista för dagen och det är att betala min telefonräkning. Så det ska jag göra snart. Något jag däremot ser till att göra varje söndag är att planera min vecka och skriva to-do listor för varje dag, både i jobbet och privat. I bland kan man bli lite överväldigad när en ny vecka ska börja och jag försöker motverka det genom att ha dagslistor färdiga, då är det bara måndag jag ska ta tag i när jag börjar veckan och blir inte överkörd av allt som ska göras fram till fredag på en och samma gång. Efter att ha skrivit mina listor i kväll kom jag på att det enda positiva med en träningsfri vecka nu är att den sammanföll med en riktigt hektisk jobbvecka. Jag hade såklart hunnit träna ändå men ska man tänka positivt (vilket man ska!) finns det ändå fördelar med att jag inte kommer ha en riktigt lika stressig vecka som det hade kunnat bli.

På tal om stress, jag letar alltid efter sätt att vara mer effektiv på. En grej som jag kört länge är att alltid lägga ansiktsmasker i samband med en dusch. Jag lägger en till två ansiktsmasker i veckan och har inte tid att hålla på att slabba med det som någon egen punkt på listan. Därför passar jag alltid på att lägga masken 10 minuter innan jag hoppar in i duschen, sedan kan jag bara skölja av den på plats. Effektivt - I like it! Vi hörs i morgon, godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar