onsdag 26 oktober 2011

Sträck och dra (och det här med smoothies)

Shit vad jag känner mig stel i dag. Jag tror verkligen det har med mitt träningsuppehåll att göra - tror inte ni det? Om musklerna och kroppen är van vid att belastas och man plötsligt slutar borde väl kroppen reagera? Någon som har egna erfarenheter? Jag ska till min läkare denna vecka och hoppas på att att han häver mitt träningsförbud. Är han tveksam kan han vänta sig en rejäl debatt med mig - det ska finnas en riktigt bra anledning till att jag ska fortsätta med denna aktiva vila. Bah! Bild 2011-10-26 kl. 11.20
Det är många av er som har reagerat på att jag bara dricker en smoothie till frukost. Det har egentligen ingenting med min kost att göra utan det faktum att jag är dålig på att äta på morgonen. Innan åt jag ingen frukost alls och jag tycker inte om att äta på morgonen. Därför funkar en smoothie bra för mig eftersom det är lättsmält vätska som dessutom mättar bra för just mig. Jag förstår ju att ni som brukar äta mer frukost i vanliga fall tycker det låter jättelite. Jag återkommer till det här frukostproblemet och ska se om jag kan få ihop några alternativ på frukostar som jag skulle äta om jag ville ha mer mat. Nu ska jag springa i väg på en lunchdejt med en gammal kollega - hörs senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar